U uvjetima izvanredne situacije domovi su postali mjesta za učenje, računari su zamijenili učionice, nastavnici ostali s druge strane ekrana, a roditelji kod kuće s djecom pomažući im da se prilagode novonastaloj situaciji. Tako su se i izrade domaćih zadataka, ocjenjivanje i kontrolni zadatci preselili online. Nastavnici su ti koji djecu usmjeravaju kroz nastavni proces, a roditelji pružaju adekvatnu potporu i pomoć.

Što je adekvatna potpora djetetu koje uči od kuće?

Prvenstveno osigurati uvjete za učenje, provjeriti je li dijete završilo svoje obveze. Roditelji ponekad trebaju priskočiti u pomoć, ukoliko dijete poslije više samostalnih pokušaja i dalje ima poteškoće u svladavanju nastavnih sadržaja. Ako učenje i izrada zadataka nisu produkt djetetovog razmišljanja i napora onda trag o urađenim zadatcima kratko ili nikako ne ostaje u pamćenju. Najveća je pogreška roditelja sjediti s djetetom i zajedno raditi zadatke ili još gore da ih urade umjesto njih. Cilj je da dijete uvježba ono što mu ide teže, dok ne bude razumjelo ili usvojilo sadržaj. U situaciji u kojoj nastavnici ne mogu kontrolirati i provjeravati znanje učenika u učionici događa se da roditelji „uskaču“ pri rješavanju nastavnih sadržaja čime čine „medvjeđu uslugu“ svome djetetu, učeći ga da je prepisivanje i preuzimanje zasluga za tuđi rad ispravno.

Stoga roditelji prilikom rada s djecom probajte izbjeći gore navedene pogreške.

Vaša pedagogica Vesna Ljubičić